2011. január 25., kedd

Akadt egy kis izgalom /tutorial/

Sorban összeraktam 4 ilyen, 4 olyan blokkot, pontosan levasaltam.

Majd a sötétebbik nagy kockával kezdődőből egy, a kicsi sötétebbel még egy, és így váltakozva összevarrtam 4 db-ot. A második sort ezután 180 fokkal elfordítva összevarrtam a két sort.
Így készen lett  az 1/3, utána három ilyenből  az egész.


Elég jól belejöttem, a négy blokk varrásakor hosszú, hosszú kígyókba varrtam a kockákat, így kevesebb cérna kell, és gyorsan halad.


A végén a méret jól sikerült. Mivel adott 28 cm-es kockákból készült a takaró ezért a szegélyezésnél kicsit gondolkodni kellett, hogy jön ki  a kívánt méret.
Mindenképpen 140 x 200 cm-es takarót szeretnék.
Ezért úgy jön ki a végén, hogy a keret a tetején kicsit vastagabb lesz mint az oldalán, de remélem nem lesz feltűnő. 
Izgalmasan alakult a szabás, mert a fehérből 6 cm, a pirosból 1 cm maradt. Nagyon szűken számoltam. Tanulság: Mindig a kiszámoltnál még nagyobb anyagot kell venni.

 Az elején a csíkokból összevarrt anyagból még maradt fél-fél méter, ezért még lesz  két kispárna is a takaró mellé.

A blokkokból  legalább a felénél nagyon szép lett a hátulja is. De van olyan is ahol azért nem minden varrásráhagyás arra áll, amerre kellene.

















Ma beszerzem a flízt, és kezdődhet az "összeszerelés". Attól kicsit félek, mert még ekkora darabot sosem készítettem.

A kifordítós technikát választom. Ha van valakinek jó tanácsa szívesen veszem!


Edit





1 megjegyzés:

Unknown írta...

Én már nagyon várom a végeredményt!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...