2012. március 25., vasárnap

Újabb technika

Sokszor botlom blogról-blogra szörfözés közben új technikákba. Most is így történt. A neve trapuntó. Sokféle változatával találkoztam, tulajdonképpen egy fórumon fogalmazták meg viccesen a lényegét: egy minta térben való kiemelése és a háttér agyontűzése. Ez nekem nagyon tetszett, főleg mert mióta kipróbáltam és sokat gyakorolom, egyre jobban tetszik a tűzés.
Tehát, adott egy alap anyag ami lehetőleg erős színű,  én 200 g-os flízt használok a mintához, mert ez elég vastag ahhoz, hogy a végén szépen kidomborodjon. Aztán kell még fehér organza, egy vékonyabb flíz és egy anyag a hátlapnak.
A megálmodott vonalakat  kirajzoltam magam tervezte sablonokkal a piros anyag hátoldalára, majd a flízt a színére helyezve szabad gépi tűzéssel a vonalakat körbevarrtam.



Így néz ki a flíz felvarrva, ezután egy helyes ollóval a mintát körbevágtam a színén. Nagyon kell vigyázni, hogy az anyagba ne vágjunk bele.  Én nagyon élveztem a munkát.

Még 2 ilyen mintát felrajzoltam  és körbevarrtam


Most itt tartok. Mindhárom virág ki van vágva.


 Az ez után következő lépéstől kicsit félek. Most kell az organzával lefedni, alulra flízt és hátlapot rakni és úgy körbevarrogatni és tűzni. Remélem sikerül annyira, hogy érdemes lesz megmutatni.

Ha van kedved kipróbálni, tedd meg. A shopban kétféle vastagságú flízt és organzát is találsz hozzá.



4 megjegyzés:

Ábrahámné Éva írta...

Ezt a technikát már én is nézegettem ,nagyon örülök hogy meg mutattad !

Varga Györgyi írta...

A pontos neve shadow trapunto. Ha szívesen tanulnál még róla ajánlom Geta Gramma oldalát. Romániában él és alkot és szenzációsak a munkái :o) Nemrég jelent meg egy angol nyelvű könyve a témában...

Angie in SoCal írta...

A beautiful shadow trapunto pattern, Edit. Thank you for sharing.

Elaine írta...

It is beautiful. I've done shadow trapunto and love it. I'm starting another one now.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...